Alla inlägg den 28 september 2011

Av Linda - 28 september 2011 20:52

Dagens matmeny:

Frukost: Fil, cornflakes, lite hallonsylt, en skiva grovbröd med smör och ost

Lunch: 1 Banan, 1 äpple

Mellis: Rårivna morötter

Middag: Korvstroganoff med ris och morötter

Kvällsmellis: 1 plommon


Dagens kcal: 1188

Var på skolan idag och då missade jag helt lunchen, trodde inte jag skulle bli där så länge, det ända jag hade med mig var frukt, därav den knepiga lunchen idag... Så när det var dax för middag var jag såååå hungrig...

Iaf så skrev jag första delprovet i matte A och jag tror det gick bra iaf minst godkänd..... :)

Nu har jag precis kommit hem från föräldramöte och är super trötter, lite idol och sedan blir nog snart natten för mig..

//Linda

Av Linda - 28 september 2011 16:52

4 potioner

200g Purjolök i ringar

1 msk Margarin

2 tsk Curry

400g Torsk (eller liknande fisk) i skivor

Salt

Peppar

1 dl Matlagningsyoghurt (jag tog grekisk youghurt)

2 st ägg i skivor

300 g tomater i klyftor

1 kg Pressad potatis


Gör så här:

Fräs purjolöken i margarinet, strö på curry och låt fräsa lite till.

Tillsätt fisken och stek den i 5-10 minuter, vänd så den blir genomstekt. 

Salta peppra.

Tillsätt matlagningsyoghurt, rör försiktigt så inte fisken går sönder.

Servera tillsammans med äggskivor, tomatklyftor och pressad potatis 


Riktigt smarrigt var detta :D


Ovido - Quiz & Flashcards