Alla inlägg under mars 2011

Av Linda - 30 mars 2011 09:25

Idag var det otroligt segt att komma igång och ta tag i dagen... Kanske för att jag har en lite pressad vecka, man blir trött och yr bara man tänker på vad man ska göra..

Men nu har jag bara en vecka kvar av denna superduper tråkiga naturkunskap och sedan kan jag koncentrera mig bara på svenska och samhälle...käns skönt. Så nu, back to studies och försöka bli klar men först en kopp kaffe så jag blir lite piggare..

/Kram

Av Linda - 28 mars 2011 18:13

I morse åkte jag och en kompis till ånge, skulle lämna in bilen på verkstad. Sedan medans de fixade med bilen tog vi en mumsig fika och hade trevligt :-)

Det var alltså inga problem att ställa framvagnen så nu är det gjort. Bara lite små fix kvar sedan nästa vecka kan jag nog fara och besikta igen.. :-)

Av Linda - 24 mars 2011 17:24

Hämtade barnen från skola/dagsi och fy fan vad det blåste.. :(

Nu har vi ätit och jag har diskat undan. Barnen sitter och tittar på tv och jag tänkte se om jag kunde få undan lite skolarbete (beror på om de kan sitta lugn ett tag) för imorgon blir det inte så mycket gjort. Så lika bra att göra klart bra mycket ikväll. Vill inte sitta på min lediga helg och plugga.

Imorgon lektion 10.00-12.00 och efter det samtal med rektorn, sedan kl 13,30 samtal på dagis. Sen tar jag med mig barnen hemefter det  för då ska de ner till s-vall och till deras pappa.

Jag och Björne ska handla lite till bilen så den blir klar till nästa besiktning.

Nä bäst jag kilar iväg så jag får något gjort...

Hej svejs..

  

Av Linda - 24 mars 2011 15:06

Om man ändå tar en liten pause från studierna, varför inte dekorera sin tråkiga plast pärm??...  


 

Så där ja, nu blev den lite snyggare juh.. ;-)


    

Av Linda - 23 mars 2011 19:46

I några månader har jag kollat runt på blocket.se på hundar. Är så sjukt sugen på en hund. Elvis, som var min hund, fick flytta till pappa när jag jobbade för mycket och nu är de två så nära så jag vill och får nog inte sära på dem heller.

Har kollat runt på Border collie, labrador och golden. Någon sån hund kan jag tänka mig. Men ska man skaffa hund ska man vara överens och det är vi ju inte riktigt....men kanske kan bli ;-)

Om man väger för och nackdelar så är det ju ett perfekt tillfälle för mig att skaffa hund nu då jag är hemma nästan hela dagarna. Nackdelen är att man blir bunden men å andra sidan har man barn är man ju också bunden på sätt och vis..man kan inte ta för sig på samma sätt så why not... :-)

Jaja, jag fortsätter att titta runt...kanske en dag....

Av Linda - 23 mars 2011 17:59

Är lite förbannad nu på min granne som använder trappuppgången som rökruta.

 Det stinker i hela min lägenhet, har provat stänga innerdörren men det fungerar inte. Det känns som om nån stått i min hall och rökt...

Tyvärr är det inte förbjudet att röka i lägenheterna så att klaga på röklukt är inget att fundera på. Finns inget bevis att dom rökt i trappuppgången..

Och det är inte bara då och då...det luktar konstant hela tiden mer eller mindre.

Jag får fan ont i huvudet ibland av lukten..

Det lustiga är att hon ska inte bo här igentligen. Som vaktis förklarade för mig ska hon ha blivit vräkt och det har varit en gubbe från kronofogden här och plingat på 3-4 ggr för att kicka ut henne men som vanligt öppnar hon inte för någon.

Tur jag inte ska bo kvar så länge...

Av Linda - 23 mars 2011 15:05

Onsdag idag, hela dagen, och halva veckan är avklarad.  Snart helg :-)

Idag har jag köpt en pelgon som jag snart ska plocka sönder och förstöra..hehe. Ska göra en laborering med den och ta reda på växtens del i vattnets kretslopp. Har jag tur kanske det blir lite kvar av den som jag kan sätta om. Synd att förstöra tycker jag.

Trodde blåsten skulle lugna sig men den håller i sig även idag. :-( fast det positiva är ju att snön försvinner med rasande fart om det fortsätter så här

   

Nu ska jag kila iväg och hämta hem barnen sedan försöka fundera ut nån mat som vi kan äta...


Hej hej

  

Av Linda - 22 mars 2011 22:45

Shit va det blåser ute. Gatulyset blev svart för en stund men nu lyser det igen.

Sitter och funderar på vilken systemkamera jag ska köpa. Var hos en kompis och fick prova hennes Nikon och den tyckte jag var bra men kostar typ 1000:- mer än en Canon jag kollat på. Fick ju tillbaka på skatten så då är det perfect att unna sig en kamera men nu när jag kollar runt och så blev jag plötsligt snål.. :-P

Jaja ska inte köpa nu iaf så jag har ett tag på mig att förtsätta fundera... :-)

Tänkte vara vaken tills B kommer hem men jag tvivlar på att det funkar. Skulle tro att mina ögon snart stängs..

Natti natt

  

Ovido - Quiz & Flashcards