Alla inlägg under april 2011

Av Linda - 30 april 2011 19:49

Har städat hela dagen idag och gjort fint. Björne har donat och fixat med min bil så nu är den snart klar :-)

Till middag blev det fläskfilé med potatisgratäng och bea sås., mums filibabba ;-)

Nu sitter jag och tittar på när Björne spelar gh och väntar på Erica och Patrik...som kommer just i skrivandes stund :-D

Ikväll blir det forum ochPARTY....


  

Av Linda - 29 april 2011 15:16

Jag har köpt saker på tradera, men nu har jag även provat på att sälja :-) Ska bli roligt och se om det är någon som köper den. Har lagt ut en jacka i skin imitation som är oanvänd, endast prövad. Köpte den i höstas men den var liten i stl så jag kunde inte ha den.


 

Av Linda - 28 april 2011 14:39

Idag ska barna åka till deras pappa. Han kom och skulle hämta dom men tyvärr hade jag glömt att Lucas bilbarnstol är i min bil i Björnes garage :S Tur han inte hade så bråttomt så han kunde vänta tills Björne kom hem och kunde öppna. Så nu sitter barna och fikar lite innan de ska vidare till s-vall.


Jag ska sätta igång och läsa inför prov när barna åkt sedan kanske det blir en rid tur, hoppas, tänkte åka med Erika om hon ska iväg.. Var 2 veckor sedan nu.... Har inte kommit iväg då bilen står där den står för tillfället. Hoppas den blir fixad i helgen.

På lördag är det sista april och jag och Björne har varit ilag i 1 år

Då blir det en fin middag hemma sedan utgång med trevligt sällskap :-)


Av Linda - 25 april 2011 00:05

Idag har mamma, mormor och syster hälsat på :-)

Barnen fick påsk ägg med lite godis och lego, jag fick en dubbel triss och vann för ovanlighetens skull. Dock bara 50:- men ändå jag vann :-D

Mormor hade med sig en jätte god kyckling gratäng så idag slapp jag laga mat också.

Nu idag har jag fått ett infall att sluta med godis, japp du läste rätt. jag som är godis råtta och ÄLSKAR chokad. Det kommer bli svårt men jag ska göra ett seriöst försök iaf. Inget mer godis eller chips. Möjligtvis popcorn ibland. Nötter däremot kan man äta i lagoma mängder varje dag. Det ska tydligen vara bra för både immunförsvaret och hälsan. Jag önskar mig själv lycka till iaf :-)


Natti natt

Av Linda - 23 april 2011 14:06

Vilket kanon väder vi fick idag, 20 grader i skuggan :-)

Idag kom pappa på besök och hade med sig två påskägg till barnen + att de fick ett varsit av påskharen imorse. Och imorgon kommer mamma med påskägg. Men hon skulle inte köpa så mycket godis, dom skulle få en lego pryl också. Bra det för det blir så jäkla mycket godis en sån här helg.

Jag har dammsugit lite och skurat golven nu på f.m.  Björne åkte upp på getberget och skulle kolla på de som åker skoter, sedan när han kommer hem åker vi till huset och donar. Jag ska kratta lite och Björne ska fixa med min bil :-)

Tar en kopp kaffe medans jag väntar :-)

Hej hej

Av Linda - 21 april 2011 15:54

Hemma idag med Lucas. Efter att ha hämtat Jesper for vi på ICA och handla, men fy vad folk det va där :-/

När vi kom hem satt vi oss och målade lite ägg, dom blev jätte fina :-)

  Jesper hade målat mustage på skolan..

  ..och Lucas ville ha likadant..:-)

  Så här fina blev våra ägg :-)


                        Hej hej

                                            

Av Linda - 20 april 2011 22:11

För några dagar sedan klippe jag Jesper, men Lucas han skulle då inte klippa sig.. Men idag fick jag äran att trimma håret hans :-)

Här är några kort på snyggingen ;-)

 

    

Av Linda - 20 april 2011 21:39

Ikväll vid 18 tiden blev jag utan internet, var något fel på mobila nätet så inga mobila bredband fungerade, inte heller att skicka mms eller surfa på mobilen.  Helt sjukt vad barnsligt rastlös man kan bli utan internet.... finns ju tusen andra saker att göra juh. Det gick hyfsat medans barna var vakna men när de somnat brukar jag alltid titta in på nätet. Har ju ingen tv tidning så jag kollar alltid på tv.nu samtidigt som jag checkar in fb ;-)

Jaja, jag lyckades underhålla mig iaf, det blev en kall öl och film istället...inte dåligt det heller. Såg Bedtime stories..vilken härlig film :-)

Nu ska jag kolla in fb och sedan kanske se ett avsnitt av BB. Har inte kanal 11 så jag får titta på nätet... ytterligare en internet sysselsättning ;-)


Btw.. kvasten putsad så imorrn drar jag och katten till blåkulla. Vi ses där ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards