Alla inlägg under november 2011

Av Linda - 25 november 2011 12:05

Nu  är det bara 4 vecor kvar till jul och jag har inte gjort något juligt alls. känner att jag ligger efter med de vanliga vardagssysslorna och så ska det fixas för advent också...suck

Hinner inte med för fem öre känner jag. Men jag har inte mycket kvar att göra på skolan så jag hoppas vara klar V.50 på måndag... Så får jag lite ledigt innan nästa termin. Hoppas jag kommer in nu då... :)

I helgen ska jag iaf fixa ordning lite, sedan har jag lovat barnen att baka lussebullar och på söndag är det julskyltning. Ja just ja, ska försöka hinna klippa barnen också...

Nu blir det inga lugna helger framöver förrän efter nyår skulle jag tro. Nästa helg måste vi fara och göra klart klappar till alla...gruvar mig för att springa runt bland tusen andra virriga personer och sedan all kö som blir.... varje år säger jag att jag ska handla klart innan december men det blir aldrig så iaf utan som vanligt sista minuten :/

Av Linda - 22 november 2011 19:59

Har precis pratat med min kusin i Österrike, inte ofta vi pratat så vi har mycket att ta igen varje gång. Tur det finns sånt som Skype så man kan hålla kontakten, blir dyrt om man ska ringa. Det var iaf jätte kul att höra från henne och jag hoppas hon kommer till sverige något framöver. Hon tjatar på mig att jag ska komma ner till Österrike, och jag skulle mer än gärna vilja, var många år sedan jag var ner nu. Även om boendet är gratis så har jag inte råd med resan och det ska ju passa oss båda tidsmässigt. Hoppas kunna åka nån gång iaf.


Idag fick jag veta att jag är behörig att konkurrera om utbildningen på högskolan. Nu är det bara att vänta och se om man kommer in, hoppas, håller tummar och tår :)

De jag inte ser fram emot är att pendla var 4:e vecka typ (kan bli oftare).... och om Björne jobbar e.m måste jag lösa på annat sätt. Känns inte skoj att åka 6 på morgonen och komma hem 19 på kvällen. Tur det inte är varje vecka.


Känns som man har lite flyt nu med allt, hoppas det håller i sig. Jag brukar inte vara den som hare turen på min sida, men kanske det är min tur nu :D


Nu blir det äntligen hemma och lite kaffe

Hej hej :)


Av Linda - 18 november 2011 18:31

Min mamma bokade en resa för någon månad sedan till Mallorca. Har suttit och kollat på bilder med henne på hotellet de ska bo på m.m

Det slutade med att vi bokade samma resa som henne... :D

Det var ju så lagomt för barnen då vi åker direkt från sundsvall och sedan var det ett barn hotell med aktiviteter för de mindre, massa barnpooler och 20 m till havet m.m kunde inte bli bättre. Så nu längar barnen och vi tills vi ska åka. I juni bär det av, 1 vecka blir vi borta för att bara bada och sola... :D

Ska bli så roligt för barnens skull, de har ju aldrig varit utomlands eller flugit. De ser så fram emot det.       

                                              


Just nu är jag mätt och belåten efter en god middag från forsgården :P Har hällt upp ett glas rött och myst ner mig i sängen nu. Tittar på Björne som är ute i "krig" (han spelar battle field på PS3) samtidigt som jag kollar fb. Snart är det idol så då blir det att byta från säng till soffa... en riktig slappar fredag :P


Kram :)



Av Linda - 7 november 2011 11:18

Först kändes två veckor så långt borta, men nu när dagen är här har det gått fort faktiskt. Imogon ska jag iväg och tatuera mig och jag är väldans nervös. Är rädd för att det kommer göra så ont runt fotknölen.... aj aj.

Den jag har på ryggen gjorde nästan inge ont alls, bara då det blev mitt på ryggraden, då kändes det lite, men jag kunde slappna av och så.

Men blir den bra så är det värt smärtan :P


Nu ska jag ta lite kaffe och sedan fortsätta med skolan.




Ovido - Quiz & Flashcards