Alla inlägg under mars 2012

Av Linda - 22 mars 2012 20:28

Idag har det nästan känts lite som helg. Först läsning för mig medans barnen var på skolan. Sedan hämtade jag barnen lite tidigare, 14,45, för vi skulle åka och hämta ut deras pass i Ånge. Tyvärr så var polisstationen stängd på torsdagar...typiskt, men vi får åka en anna dag då.

Men det gick ingen nöd på oss inte, vi for på Lagon Thai och åt god mat plus efterrätt så vi blev propp mätta :)

Sedan helghandlade vi på ica innan vi får hem igen. När vi kom hem blev det mys i soffan. Nu sover Lucas och Jesper ska väl snart natta.

Och för mig blir det ett glas vin och serie innan sängen :)


/Linda

Av Linda - 9 mars 2012 21:44

Idag skulle vi till sundsvall och fixa pass hela familjen. Tyvärr hade jag missat att båda föräldrarna måste skriva under då barnen ska ha pass, så det blev bara jag och B som fixade idag. Får ta med grabbarna nån dag i veckan till Ånge och göra deras istället, det är ju inte direkt bråttom, åker inte förrän om 3 månader :-)


När det gäller uppgift 5 som jag hade frånvaro från, fast jag var där, så har jag inte fått svar än, läraren är på tjänsteresa åter måndag, hoppas jag får veta till veckan då. Däremot fick jag veta resultatet på uppgift 6 idag, fick 3 poäng av 5 möjliga. Det är jag jäkligt nöjd med med tanke på att det är en av de första uppgifterna och man inte riktigt har koll på hur man ska skriva och så....käns skönt nu kan man lägga den åt sidan :-)


Nu ska jag se BB sedan tror jag det blir natten... Trött.nu


/Linda

Av Linda - 2 mars 2012 11:48

Imorse körde jag Lucas till skolan, han var jätte glad för de skulle på skotertur idag. Sedan for jag hem och hämtade Jesper för att fara till Ånge och lämna bilen på gira, de bytte vindrutetorkaren som jag pajade för ett tag sedan, 1 200 spänn fick jag slänga ut för det misstaget :-/ Lär inte göra om det iaf ;-)

iaf så medans den blev fixad myste vi med fika på coop :-)

Nu har vi kommit hem och Jesper slängde sig i sängen, han hade 39,1 i feber när vi kom hem stackaren.

Och jag ska lägga mig i soffan nu med litteraturen, men nu är det bara några timmar kvar sedan är det helg :-)


Ikväll blir det mys framför teven med glass och chokladsås som vi passa på att handla i Ånge ;-)


/Linda

Av Linda - 1 mars 2012 12:35

Idag sitter jag och vänter på bedömningspoängen till första inlämningsuppgiften, uppgift 5. Så äntligen syns en röd flagg på min inkorg, ivrigt öppnar jag för att få veta resultatet...................Men det var inget resultat, istället står det att "enligt mina uppgifter har du missat redovisningar av uppgift 4 och 5 i Förskolans uppdrag."

Jag har inte missat något, jag var ju där.

Men jag ringde min lärare och han sa att det säkert blivit något fel och skulle rätta till det..Hoppas på det nu då.

Vore taskigt att måsta göra om något man redan gjort.


/Linda

Av Linda - 1 mars 2012 08:53

Godmorgon :-)

Nu har jag kört iväg Lucas på skolan, Jesper ligger hemma och är sjuk och Lucas ville inte åka buss själv så jag körde honom.


Igår när vi i gruppen träffades fick jag veta att de flesta av oss fått veta poängen på första uppgiften (man får olika bedömningspoäng på uppgifterna och i slutet på kursen kollar man hur många och sätter betyg efter det) Så nu loggar jag in lite då och då för att se om jag fått något men nääää... Hoppas på svar idag för jag är grymt nyfiken på vad jag fick.


Nu kaffe och frukost... sedan plugga plugga  :-)


/Linda

Ovido - Quiz & Flashcards