Alla inlägg under maj 2011

Av Linda - 31 maj 2011 18:23

Idag har jag formaterat om datorn och hoppas nu på en förändring för den var bra seg förut, så nu sitter jag och laddar ner allt igen som bland annat visusprogram m.m


Har haft lite ont i halsen idag och jag hoppas det inte blir mer för jag har en vecka kvar med skola.. var till stan i lördags och syster min var förkyld..kanske hon som slängt några "bassilusker" på mig... :P

Nu ska jag ta mig en kopp java och sedan sätta igång med lite språkhistoria.


Hej Hej!!

Av Linda - 30 maj 2011 15:32

Har suttit i fem timmar i streck med uppsatsen men nu är den klar och inlämnad. Nu väntar jag bara på domen.. Hoppas den är bra, för jag har inte tid med några extra grejor nu (håller tummar och tår).


Nu har jag bara det sista på språkhistorian och två prov kvar, nu så, snart så är det ledig tid och sommarlov   


Av Linda - 29 maj 2011 19:20

 Sitter och tittar på semester resor.. Den 4:e juni åker min mamma till Mallorca och lite avundsjuk är man ju.. :P Är 3 år sedan som jag var utomlands nu och jag vill åka igen. kanske nästa sommar...vem vet, jag kanske vinner storvinsten på lotto ;-)


 

Tänkt att få ligga här i värmen med en kall go drink i handen och bara få vila upp sig och då och då ta ett dopp i havet.. det skulle inte vara så illa det :-) Mm..får se om drömmar kan bli verklighet så småning om ;-)


Av Linda - 29 maj 2011 11:39

Ena stunden regnar det, andra skiner solen. Igår var jag ner till s-vall och hämtade poolen, hade velat satt upp den idag men får nog vackert vänta tills det torkat upp Det är ju igentligen tidigt att sätta upp den, men när man köpt något vill man ju prova på en gång, iaf jag..

Idag får det istället bli en städ och bak dag. Grabbarna har beställt gifflar, så medans de städar deras rum ska jag sätta i gång med baket. 

Sedan får det bli lite film för dem så jag kan sätta mig ner med uppsatsen.



Hej Hej!!

  


Av Linda - 27 maj 2011 12:51

Det gjorde jag nästan på skolan idag :-)

Har haft mycket att göra de sista veckorna och inte nog med det fick jag förra veckan veta av  tre uppgifter till som jag inte fått reda på tidigare. Och igår gjorde jag engelska prov som jag tyckte gick uruselt och jag hade t.o.m börjat läsa för ett omprov.

Men.. provet var godkänt och idag gjorde jag det tredje och sista engelska provet som jag tyckte gick bra. Och de 5 uppgifterna jag hade kortades ner till 2 :D


Vi hade diskuterat två analyser då jag hade funderingar runt dem och tydligen så räknade hon dem som muntliga och jag slapp skriva dem..

Sedan är jag så himla virrig för tydligen hade jag lämnat in ett arbete som jag inte kom ihåg så då var ju det gjort också. Så nu ska jag bara skriva det sista på c-uppsatsen och skicka iväg den sedan det sista på språkhistorian och nästa vecka ska jag göra 2 prov, och efter det är jag....KLAR....

Av Linda - 26 maj 2011 09:37

Attans... :-/ kommer bli en plugghelg för mig för jag har fått reda på 2 uppgifter till som jag ska lämna in innan terminens slut. Inga jobbiga dock men lite förargligt att man får reda på det nu...!!


Har nyss trampat 20 min på orbitrecken    nu några liter vatten och plugg inför provet om 3 timmar :-)


Hej Hej!!

:-)

Av Linda - 25 maj 2011 11:09

Idag ringde jag upp telia igen då han som skulle ringa mig inte gjort det. Först prata jag med en tjej som hänvisade mig till posten. När jag ringde posten hänvisade de mig till inlämningsstället som är ICA. När jag rinde dit kunde de inte hjälpa mig..nu började jag tappa tålamodet ordentligt......!! 

Till sist ringde jag telia igen och fick parat med en kille på support. Han kollade först runt med sina kollegor sedan kollade han om modemet blivit använt, vilket det inte hade. Då sa han att de strök allt och jag slapp betala räkningen och att jag skulle få hem en  bekräftelse på att det var uppsagt....  

Skönt att det är klart iaf men det är lustigt att man ska måsta vara som en igel på dom för att få ut sin rätt..

Har nu varit i kontakt med 8 personer på telia och fått 8 olika svar, och den ena otrevligare än den andra.. tycker inte att det ska vara så. :-(


Men jag är glad att det löste sig och jag slapp betala ett abonemang som jag inte har.

Av Linda - 24 maj 2011 20:51

En fruktansvärt tjurig liten pojken hade jag att göra med ikväll.. :-/ Han ville inte alls sova helt enkelt. Var uppe och sprang, flyttade sin kudde och täcke och la sig på golvet och sprang runt och härjade då Jesper skulle sova... jag var nog in säkert 10 gånger och sa till, och min stubin blev bara mindre och mindre...    

Det slutade med att hans nya cykelhjälm är undanlagd och cykeln ställde jag undan. Det är så svårt hur man ska agera i en sådan situation!! Det man säger verkar inte tas upp.  Man "hotar" med att lägga undan saker och utegångsförbud men det är som att kasta vatten på en gås...  

GAAHHHH!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards