Alla inlägg under mars 2011

Av Linda - 5 mars 2011 13:10

Usch vad det blåser ute idag igen.

Får bli en inne dag då och vad ska man hitta på då tro?

Jag och Lucas blev sugen på att baka något gott och smaskigt, men börjar också känna ev en förkylning så jag är lite hängig i kroppen. 

Vet inte riktigt om jag orkar baka. Bröd ska jag baka iaf för det börjar ta slut i frysen men om det blir något med får vi se. Jag hoppas att det bara är något som försvinner lika fort som det kom för jag har inte tid att bli sjuk nu..

Jaja vi får se vad denna dagen har att erbjuda

Hej hej   


Av Linda - 5 mars 2011 13:09

Det är mycket som gör mig glad.

Men mina barn är nummer ett på den listan.

Sedan när jag tänker på mitt liv och vilken väg det har tagit nu gör det mig väldigt glad.

Har träffat en underbar människa som gör mig glad och som barnen tycker mycket om  

Av Linda - 4 mars 2011 18:44

Har haft en underbar dag på Getberget med lek, pulkåkning, mumsigt fika och lite slalom blev det för mig. Och vädret kunde inte ha varit bättre.

Nu måste jag sätta barnen på slalom skola nästa vinter, roligt att kunna åka iväg allihop.


                  

Av Linda - 3 mars 2011 18:01

Dagens tråkiga blev det att huset tar in vatten igen som jag skrev tidigare. Inge roligt alls  och hoppas stt det löser sig.   


Dagens aktiviteter var besök på VC med Jesper, handla inför helgen, tvätta och läxläsning med Jesper.


Dagens middag blev korv och makaroner    


Hej hej   

Av Linda - 3 mars 2011 09:53

För 2 år sedan våren -09 fick jag anlita en byggfirma då vatten från taket rann  inne i väggen och kom fram inne i huset. Dom åtgärdade problemet och la en ny och längre plåt och kalaset gick på fruktansvärda summor   

Nu idag ringer dom som hyrköper av mig och berättar att samma sak har hänt igen..   Tycker att det ska väl iaf hålla längre än 2 år med tanke på vad det kostar..eller?! Nu fanns det ingen att prata med om saken så jag ska återkomma på måndag och höra vad som händer.

Dom måste iaf komma och titta vad som är fel. Men tycker att det är konstigt om man ska måsta laga samma sak igen, det måste ju kanske gå att bara fixa till lite hoppas jag. För det är ingenting som försäkringen täcker eftersom det är naturskada...

Håller tummar och tår på att detta ska gå vägen någorlunda smärtfritt

Av Linda - 2 mars 2011 20:19

..f.o.m imorgon kan man logga in på www.skatteverket.se och kolla vad man får tillbaka/får betala på skatten...nyfiken som bara den...ska logga in det första jag gör imorgon.  

Och om jag får tillbaka, vilket jag hoppas hoppas hoppas på, ska jag köpa mig en sån här

 

Canon EOS 1000D


Eller kanske en sån här:

 

Canon G12


Mycket roligare att ha en bra kamera så det blir lite kort knäppta med kvalite på barnen osv. Och inte bara mobilen...kan bli riktigt dåliga bilder med den beroende på väder m.m

Av Linda - 2 mars 2011 19:45

Då får det bli den här. 

 

Den är tagen i Ljusdal, vi hade varit på Järvsö zoo med Sven och Lena. Barnen ser så himla goa och snälla ut vilket dom var också.



Av Linda - 2 mars 2011 12:12

Jahaja, har bytt blogg jag med nu och får väl se om den här faller mig i smaken eller om jag byter tillbaka. Men än så länge tycker jag det fungerar bra.   


Ovido - Quiz & Flashcards