Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Linda - 6 juni 2011 20:16

Idag åkte vi bort till huset. Barnen badade, jag solade och Björne klippte gräsmattan. Sedan på eftermiddan hör jag att tåget far förbi men jag ser inget för jag har ryggen mot. När tåget rusat förbi ropar barnen att det ryker, när jag vänder mig om ryker det på flera småställen längs järnvägen.. och aldeles nedanför våran gräsmatta är det eldlågor :O Jag ringer 112 och de skulle skicka ut en bil, det var fler som ringt med. Det blev ett väldans rökmoln i Ljunga.  Men allt gick bra.

  

Tyckte lite synd om brandmännen som sprang fram och tillbaka med tunga slangar i denna värme, dom blev helt slut. Men ett bra jobb gjorde de :-)

  

Ett tag trodde jag poolen skulle "ryka" med men den klara sig. :-) Björne vattnade på gräsmattan så elden inte tog sig dit. Det var bara häcken som gick förlorad.

Ovido - Quiz & Flashcards