Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Linda - 30 augusti 2011 13:12

Runt 10 tiden ringde Gosia och vi kom fram till att jag ska läsa heltid denna termim. Så då for jag till en kompis för att låna datorn och skriva in mina uppgifter till CSN. Sedan ville hon till fränsta så vi for dit och kollade runt lite, vilket betyder att det inte blev någon vila för mig som jag hade tänkt.... får ta den senare :)


Det jag ska läsa är Psykologi A, Matte A, Eng A och ta datakörkortet. Egentligen har jag redan godkänt i Eng A, Matte A och datakörkortet har jag tagit 2003 eller 2004. Men då mina betyg var så gamla så ska jag komplitera upp dom så de blir nyare.

Sedan ska jag göra Högskoleprovet i oktober.

Så imorgon startar jag med Matte och Eng. Psykologin startar den 12 september och data körkortet får jag veta mer om imorgon.

Hoppas detta ska räcka för att komma in på högsklan nu :)


När jag var till Fränsta passa jag på att beställa en smörgåstårta till helgen :D Då jag fyller år på Fredag och mamma och Johan kommer upp så tänkte jag vi skulle ha något gott att mumsa i oss :) Brukar inte beställa smörgåstårta men blev liksom sugen på det :P


Nu ska jag snart gå till bussen och ta emot mina grabbar som kommer hem från skolan, sedan tänkte jag försöka orka klippa gräset, iaf lite av det :)


//Linda






Av Linda - 30 augusti 2011 09:27

Vaknade för tredje dagen irad med huvudvärk..... Är lagomt le detta nu. Man orkar ju inte ta för sig något och ipren hjälper knappt.... Idag hade jag tänkt hänga/vika tvätt, lägga undan poolen, städa barnens rum och röja i vårat sovrum ... får se hur mycket av det som blir av. Men stativet och överdraget till poolen fixade jag igår och det är undanstoppat i källaren så det är bara själva poolen kvar men den är tung och jävlig att handskas med. Kanske ska vänta tills Björne kommer hem :)


Idag är det fotografering på skolan. Grabbarna fick finkläder och snygga frillor innan de tog bussen till  skolan :) Tur de ska fota direkt på morgonen för Lucas frågade nog 10 gånger om hans frisyr var ok innan han klev på bussen....hahah

Ska bli roligt att få se korten sedan :)


Nu sitter jag och väntar på att rektorn ska ringa och berätta hur det blir med pluggandet :)

Sedan ska jag lägga mig en stund och se om det släpper lite innan jag drar igång med alla måsten....har en linementsalva som jag smetat på och nu bränner och svider det som satan och jag hoppas det hjälper..


//Linda

Ovido - Quiz & Flashcards