Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

På rätt väg

Av Linda - 26 oktober 2011 09:31

Nu börjar jag känna mig bättre, bara energin som ska fyllas på nu. När man legat några dagar blir man så rastlös och igår då jag kände mig bra och såg hur stökigt det var tänkte jag ta ett ryck och dammsuga, skura golv och röja diskbänken.....jag började med att dammsuga och där slutade jag med, för efter att ha gått med den i alla rum så rann svetten och jag var tvungen att sätta mig.....sedan fick det bli ett lugnare tempo....


Men jag tror vi måste lägga upp sysslorna här hemma lite för just nu är det jag som gör allt.... Och jag känner att det går fan inte, jag hinner inte med mig. Men B är inte bangen att hjälpa, det gör han gärna, det är bara det att jag tar alltid på mig att göra det, dumt av mig. Vet inte varför jag har så svårt att be om hjälp, vet att det är fel. Ska försöka släppa det och be om lite hjälp. Det tar på krafterna och man blir bara trött att först plugga sedan hämta barnen, laga mat, diska, hjälpa med läxor, tvätta, ja allt vardalgit jobb, när man faktiskt kan lämna över några saker....

Som nu när man väl är frisk har jag massa tvätt att göra, städning samt ligger jag efter lite i plugget.... känner mig en aning stressad nu........ :/


Nu ska jag ta en kopp kaffe och sedan räkna matte...

:-)

 
 
Eva

Eva

26 oktober 2011 10:43

Ja, varför ska det vara så himla svårt att om be om hjälp? Skönt att du är på bättringsvägen! :)

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 17 juli 2012 12:13

Bloggplatsens app :) får se nu då om jag kommer skriva mer eller inte, var ett tag sedan jag bloggade nu. Idag är det fortsätta med köket som gäller. Har fått upp två luckor iaf och två till åker upp ikväll :) Väggarna kan jag inte göra så mycket ...

Av Linda - 8 maj 2012 11:23

För ett tag sedan läste jag om att det skulle finnas en app till bloggplatsen tillgänglig, glad blev jag då jag knappt sitter vid datorn mer än med skolarbete. Sedan jag skaffa min iPhone är det den som jag går in på och kollar FB m.m Så jag tänkte...

Av Linda - 13 april 2012 11:32

                   Lite bilder från dagens promenad :-)       Nyss kommit hem från en otroligt härlig promenad, man kan inte annat än må gott och njuta när det är sånna här dagar :-D Blev rundan på 7,3 idag och nu får man börja klä sig lite...

Av Linda - 12 april 2012 14:48

Måndag och tisdag blev vilodagar. Men igår kom jag ut och gick 7,3 km och idag blev det 5,3. Var meningen att det skulle bli vanliga rundan men blev ståendes hos en kompis och där fick jag kaffe så tiden gick och jag kortade av rundan för att hinna m...

Av Linda - 9 april 2012 15:23

Idag har inte hänt mycket här hemma.. haha Sov lik länge idag fast jag hade tänkt kliva upp relativt tidigt. Men jag vakna vid 6 och hade svårt att somna om och när det väl hände sov jag ju så skönt ;)   Sedan blev det fika till ett avsnitt av Su...

Ovido - Quiz & Flashcards